• L’acte de presentació va tenir lloc a la Biblioteca Francesca Bonnemaison de Barcelona.
  • Hi van assistir representants de les diputacions de Barcelona i Lleida, així com representants dels municipis organitzadors.

El dijous 9 de juny va presentar-se la 12a campanya ‘Compra i descobreix Catalunya’ a la Biblioteca Francesca Bonnemaison de Barcelona. A l’acte, hi van assistir representants de les Diputacions de Barcelona i Lleida, així com dels municipis organitzadors en la iniciativa.

Sergi Vilamala, gerent de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona, va obrir l’acte donant la benvinguda als i les assistents. Remarcà l’esforç que fan els municipis més petits per a poder mantenir els comerços de proximitat i com la Xarxa de Barris els ajuda.

Les regidores de comerç Marta Gispert de Lleida, Anna Sánchez d’Argentona i Mònica Fabra d’Ulldecona, i el regidor de Besalú, German Mas; en representació de les quadre demarcacions també van intervenir fent palesa la importància del treball transversal i col·laboratiu de la Xarxa a favor de tots el territori català.

Per altra banda, el coordinador de la Xarxa de Barris i alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, va animar a continuar teixint relacions entre tots els municipis de Catalunya i a dinamitzar els barris antics. Va afegir que les administracions públiques han de lluitar per treballar per millorar la cohesió entre els diferents sectors de la societat.

12a edició de la campanya “COMPRA I DESCOBREIX CATALUNYA” en marxa amb la participació de més de 2.100 comerços

La 12a edició va començar l’1 de juny i s’allargarà fins al 30 del mateix mes per continuar donant suport al petit comerç i promocionant el turisme local i de proximitat. Està organitzada per la XARXA DE BARRIS ANTICS AMB PROJECTES, formada per 33 municipis i amb el suport de les Diputacions de Barcelona i Lleida.

Els municipis participants en la demarcació de Barcelona són Argentona, Cabrera de Mar, Calaf, Cardona, Centelles, Manresa, Mediona, Roda de Ter, Sallent, Sant Feliu de Codines, Sant Martí de Tous, Sant Quintí de Mediona, Torelló i Vilanova del Camí; a la de Girona, Besalú; a la de Lleida, Balaguer, Cervera, Cervià de les Garrigues, El Pont de Suert, Juneda, les Borges Blanques, Lleida, Solsona, Torres de Segre i Tremp; i a la de Tarragona, El Vendrell, Falset, La Sénia, L’Arboç, L’Espluga de Francolí, Montblanc, Santa Coloma de Queralt i Ulldecona. Les poblacions del Pont de Suert, La Sénia i Montblanc són les incorporacions d’enguany.

Durant el mes de juny, les persones que compren als més de 2.100 establiments adherits a la campanya poden participar en el sorteig de 1.122 premis per a dues persones per visitar els 33 municipis organitzadors. Les participacions es poden fer mitjançant butlletes de paper, però enguany s’ha creat una nova via de participació digital. A través del portal web participa.xarxabarris.cat, es poden omplir les dades personals dels i les participants, així com adjuntar el tiquet de la compra que acredita la participació. Aquesta nova plataforma afavoreix la reducció del consum de paper i la cura del medi ambient.

Compromís de futur

A més, des de la Xarxa de Barris Antics es va mostrar el compromís de seguir treballant entre les diferents administracions. Per aquest motiu, des dels municipis s’ha acordat constituir-se en una entitat amb personalitat jurídica pròpia, estudiant quina serà la fórmula més adient.

Tanmateix, enguany finalitza el conveni de col·laboració 2019-2022, però s’acordà prorrogar-lo un any més fins a la nova constitució formal d’organització i d’estructura de treball. Així, també es planteja el repte de treballar altres temes d’interès comú de forma col·laborativa com temes urbanístics, residus, okupacions o la recuperació de l’activitat als nuclis, entre d’altres.

En aquest sentit, les Diputacions de Barcelona i Lleida també han anunciat que es promouran les trobades entre els quatre directius tècnics de les províncies per donar suport a la Xarxa i a la campanya.

Més informació a xarxabarris.cat